try je

Klik anak burung yang paling bising ni.. Churp.. Churp...

BARANG BAIK DI CHURP-CHURP!!

KLIK dan BAGITAU MISSZ!!

P/s: KLIK je dan iklan akan keluar di window baru.. tak jejaskan window yang sedang anda buka!!


Monday, January 31, 2011

Mutiara Kata Motivasi (Episod 1)

Ini aku kongsikan mutiara kata MOTIVASI untuk memberi semangat kepada kite semua... Kalo ada cikgu2 yang nak kena bagi ucapan kat sekolah, boleh la ambik ayat2 power ni..


Seseorang yang melakukan kesalahan dan tidak membetulkannya telah melakukan satu kesalahan lagi (Confucius)

Masa depan itu dibeli oleh masa sekarang (Samuel Johnson)

Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya (Albert Camus) 

Jika tujuan anda jelas, anda boleh mencapainya dengan mudah (Lao Tze)

Kegagalan adalah asas kemenangan (Lao Tze)

Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah (Lao Tze)

Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih (Peribahasa Melayu)

Orang yang hebat bertindak sebelum berkata dan dia berkata selaras dengan tindakannya (Confucius)

Kurang semangat mengakibatkan lebih banyak kegagalan berbanding kurangnya kebijaksanaan atau kemahiran (Flower A. Newhouse)

Jangan tanya apa yang dibuat oleh negara untukmu, tapi tanyalah apa yang boleh kamu buat untuk negara (Abraham Lincoln)

Komunikasi adalah sesuatu yang mudah, susahnya ialah apabila kita tidak menyebutnya dengan perkataan yang mudah (T.S. Matthews)

Nilai manusia adalah semahal nilai matlamatnya (Marcus Aurelius)

Lebih baik tidur dengan perut yang lapar daripada bangun tidur dengan banyak hutang (Anonim)

Sampan tidak akan dapat belayar di padang pasir betapa pun jua empuknya pasir itu (Pepatah Arab)

Kepala yang tidak mempunyai fikirann sama halnya dengan sesebuah benteng yang tidak dibela (Napolean Bonaparte)

Anda mungkin ditipu jika terlalu mempercayai tetapi hidup anda akan terseksa jika tidak cukup mempercayai (Frank Crane)

Sesiapa yang tidak berfikir panjang, kesusahan telah bersedia di mukanya (Khong Hu Cu)

Orang yang berani tidak akan membabi-buta melompat masuk ke dalam jurang, melainkan masuk dengan perlahan-lahan dan dengan mata yang terbuka setelah mengukur dalamnya (Stahl P.J.)

Orang yang paling tidak bahagia ialah mereka yang paling takut pada perubahan (Mognon Me Lauhlin)

Jika kamu mendapat kesusahan, ingatlah menyimpan kesabaran (Horatius)

Manusia tidak merancang untuk gagal, mereka gagal untuk merancang (William J. Siegel)

4 comments:

xcyber said... Best Blogger Tips

mana missz dpt mutiara kata nih smua??
nk jugak letak kat blog am

pzah said... Best Blogger Tips

wah! bestnya ayat2 atas ni.. memberi kesedaran :)

cik lola said... Best Blogger Tips

blh copy paste x misz

pzah said... Best Blogger Tips

misz: pinjam jgk ek kata2 ni