try je

Klik anak burung yang paling bising ni.. Churp.. Churp...

BARANG BAIK DI CHURP-CHURP!!

KLIK dan BAGITAU MISSZ!!

P/s: KLIK je dan iklan akan keluar di window baru.. tak jejaskan window yang sedang anda buka!!


Friday, March 18, 2011

Keychain yang sangat menarik... Jom tambah koleksi!!

Salam kengkawan semua…

Hari ni MiSsZ nak cite pasai hobi MiSsZ sejak kecil-kecil lagi.. MiSsZ memang suka mengumpul barang.. barang apa?? Macam-macam la, antaranya keychain, bookmark, sampul surat, setem, teddy bear, card comei-comei dan macam-macam lagi.. Tapi kali ni MiSsZ nak kongsi ngan kengkawan tentang hobi MiSsZ mengumpul keychain.. jom tengok koleksi keychain MiSsZ…



Kalau waktu kecil MiSsZ takde duit, beli keychain kayu dan plastic jer.. dah makin besar, MiSsZ suka kumpul keychain besi… nampak hebat sikit.. kalau MiSsZ pergi memana pun MiSsZ mesti akan beli keychain. Kadang-kadang, family dan kawan-kawan akan hadiahkan MiSsZ keychain kalau mereka pergi bercuti.. thanks semua sebab tambahkan koleksi MiSsZ..

Nak tengok koleksi MiSsZ??










Skrang MiSsZ nak tunjukkan keychain yang telah diasingkan mengikut negeri MiSsZ beli…

Perak mali….



Semua keychain ni berasal dari Pulau Pangkor, kecuali dua dari kanan.. MiSsZ dah banyak kali gak pergi Pulau Pangkor. Kadang-kadanng pergi Lumut pun boleh beli keychain Pangkor.. Keychain yang paling kanan, MiSsZ beli di The Lost World of Tambun, Ipoh waktu MiSsZ pi ngan kawan-kawan.. kami tak mandi pun, ramai sangat orang.. just jalan-jalan kat Pet World dia.. Best2!! Keychain dua dari kanan MiSsZ beli lama dah.. waktu rombongan sekolah pi Pasir Salak.. salah satu tempat bersejarah di Perak.. Ingat tak subjek Sejarah waktu sekolah dulu??

Malaysia


Ini koleksi keychain yang ada tertulis Malaysia.. Semangat cintakan tanah air tu.. Hehehe… Yang macam kristal berwarna tu MiSsZ beli waktu MiSsZ sekolah rendah.. ntah apa-apa jer.. Dah memang minat,kan… macam mana rupa pon tak kisah.. Yang besi tu bila dah besar macam ni la, baru mampu sikit nak up kan taste MiSsZ..woooo….

Kuala Lumpur yang tidak berlumpur..


Hebat tak?? Yang tengah kakak MiSsZ bagi.. dia beli waktu pergi rombongan ke KL. . bertuah MiSsZ tak ikut… dapat gak ole-ole..


Genting Higlands…


Dua dari kanan adalah pemberian dari dua sahabat baik MiSsZ.. mereka hadiahkan MiSsZ waktu mereka pergi bercuti ke Genting Highlands ngan beberapa orang lagi kawan MiSsZ.. MiSsZ teringin gak nak ikut, tapi mak tak bagii.. huhuhu…Tapi mereka kata tak best pergi Genting waktu tu, hujan.. jadi mereka tak main banyak benda, macam tak puas hati la,,, Setelah 2 tahun, mereka nak pergi lagi, dan kali ni MiSsZ ikut, sebab mak MiSsZ dah bagi keizinan.. Jadi yang dua dari kiri tu MiSsZ beli sendiri.. hehehe.. Tak de la best sangat Genting Highlands ni..


Tanah tinggi yang sejuk.. Cameron Highlands…


Ini pun MiSsZ dah pergi banyak kali.. itu yang bawak banyak strawberry ni.. dua dari kanan adalah strawberry besi.. hehe..


Pantai timur Malaysia lak…Terengganu..


Paling kanan abah MiSsZ belikan waktu dia ikut rombongan, MiSsZ baru 6-7 tahun je waktu tu .. Anak isteri semua kena tinggal, abah pi ngan kawan-kawan dia.. Dua lagi tu MiSsZ beli waktu pergi kenduri kahwin junior MiSsZ. MiSsZ pi ngan junior-junior gak. MiSsZ sorang je senior yang join diorang.. baik betui senior ni,kan?? Hehe.. angkat bakul sendirik jer..jadilah, dapat gak bawak Batu Bersurat Terengganu balik ke Perak..


Langkawi, Kedah..


MiSsZ dah banyak kali gak pergi langkawi.. ikut rombongan ada, pergi dengan family ada, dan yang paling akhir, MiSsZ pergi dengan sahabat2 baik MiSsZ.. rindu sangat ngan diorang…


Pulau Pinang…


Pulau Pinang takda banyak sangat tempat menarikla, bagi pendapat MiSsZ jet au.. Orang Penang jangan marah noh, mungkin MiSsZ tak pandai jalan sana kot… Yang rama-rama tu adalah yang paling lama dalam koleksi Penang sebab yang itu waktu rombongan sekolah rendah..Beli kat taman rama-rama..


Melaka



Sarawak


Ini bukan MiSsZ beli sendiri dari Sarawak.. Tapi ada student UiTM Shah Alam dari Sarawak mai datang jual kat umah MiSsZ. Rezeki, MiSsZ beli r...


Dari luar Negara… (koleksi bermula sejak MiSsZ berusia 24 tahun)


Banyak gak,kan?? Seronok sangat.. kalau boleh nak tambah lagi.. Sebenarnya, MiSsZ tak pernah pergi mana-mana Negara selain yang MiSsZ menetap sekarang (Malaysia).. Yang ada dalam koleksi ni semua hasil pemberian dari rakan-rakan, prof (waktu prof pergi conference kat luar Negara) dan yang MiSsZ kirim dari kawan-kawan yang ke luar Negara (kirim duit sekali.. ehehe..)

Berbesar hati sangat sebab ada kawan-kawan yang sudi hadiahkan keychain-keychain ni pada MiSsZ.. bagi MiSsZ, pemberian diorang ni sangat-sangat besar pengertiannya… Thanks.. hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian..



Ini dari Indonesia, 3 dari kiri adalah dari Medan. Yang ke-2 dari kanan, adalah dari Yogyakarta.. dan yang paling kanan adalah dari Bandung.



Ini pula dari China.. Made in China.. Kanan sekali waktu senior pergi conference, at the same time berlangsungnya Beijing 2008 Olympic.. pe lagi, sambil menyelam minum airla senior2ku itu…Tengah dari Taiwan, kawan yg memang orang Taiwan yang belikan.. Yang kiri tu adalah gadiah dari Prof, Hong Kong mali…




Ini koleksi dari 3 negara jiran Malaysia. Dari kiri (Japan), Prof kasi waktu pergi conference kalau tak salah.. Tengah dari Nadia waktu dia bercuti ke Thailand dengan family dan paling kanan adalah dari Singapura. Kirim pada kawan yang pergi bercuti kat sana.



Ini dari luar Asia punya.. lama benda ni naik flight.. Paling kiri adalah hadiah daripada kakak MiSsZ. Cikgu sekolah dia bagi kat dia.. tapi dia bukannya suka keychain-keychain ni, lalu keychain itu pun berpindah milik ke tangan MiSsZ.. waktu MiSsZ sekolah rendah MiSsZ dah dapat keychain ni.. keychain paling hebat la MiSsZ pernah ada waktu tu.. Dua dari kiri adalah hadiah daripada Nadia gak.. waktu dia melawat aunty dia kat London.. jelesnya…Thanks Nadia… Sebelah bas ni pun hadiah dari London, prof bagi waktu dia pi bercuti ke London ngan isterinya. Paling kanan Prof bagi gak.. dia join pertandingan kat Germany..

Ada banyak lagi tempat-tempat dari Negara luar yg MiSsZ takde keychain collection lagi. .. Contohnya, Korea, New Zealand, Cambodia, Iran, Iraq, India, Bangladesh, Australia, dan banyak lagi la..

Hehehe.. gatai duk ngumpul keychain dari luar Negara, dalam Negara pun tak complete lagi.. perasan tak negeri mana yang MMiSsZ tak ada lagi??




Dah dapat jawapan???









Pandai pun, MiSsZ takda koleksi keychain dari Perlis, Negeri Sembilan, Johor, Kelantan dan Sabah…

So, diharap sangat kepada sesiapa yang tinggal di negeri and Negara yang MiSsZ belum ada koleksi, atau yang dah ada koleksi, tapi anda dengan baik hatinya nak tambahkan untuk MiSsZ, boleh la emailkan pada MiSsZ. Nanti MiSsZ bagikan alamat.. Kalau ada student Malaysia yang duk study kat luar negara atau orang Malaysia yang dah kerja kat luar Negara sudi mengcompletekan koleksi DALAM dan LUAR NEGARA MiSsZ ni, MiSsZ minta tolong sangat2, tolonglah teruskan niat baik anda tu.. Jasa kalian hanya Allah yang mampu balas.. nanti MiSsZ cite kat en3 seterusnya lak hadiah dari anda tu.. kalau ada yang nak claim balik, bagitau jer.. tapi wat masa sekrang MiSsZ takde duit lagi.. huhuhu… korang rajin2 la klik nuff, churp2 dan HB MiSsZ, bagi tabung duit untuk MiSsZ bayar claim anda..

Sesiapa yang sudi bagi sumbangan keychain kat MiSsZ, tolong tinggal jejak kat komen ni atau email kat MiSsZ di missz.garden@yahoo.com yer.. MiSsZ tungguuuuuuuuuuuuu.. Hanya Allah yang dapat membalas jasa kalian...Thanks again…

Klik yer, wat tabung nak beli keychain lagi... nak bayar claim keychain nanti.. ehehhehe...



Klik yang ni juga yer.. pilih2lah hadiah yer, untuk yg tersayang!!



59 comments:

pzah said... Best Blogger Tips

wah! banyaknya koleksi keychain dia..

alexayussida said... Best Blogger Tips

wahhhhhhh banyaaaaaakkkkkkkkkkknyeeeeeeeee....saya kumpul juga mcm2 tp xde la tersususun indah mcm tuh:D (saya kumpol fridge magnet)..nak keychain russia?nti bagi alamat..insyaAllah summer ogos nanti sy balik msia,bole saya poskan:)

Unknown said... Best Blogger Tips

banyak nyer~~

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@pzah

Hehehe.. banyak gak.. tak kire pon semua da berapa.. ada lagi sebenarnya, tapi yg dah buruk sangat n yg sama, MiSsZ tak letak..

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@alexa yussida

Wah, bestnyer!!! Tambah koleksi dari Russia lak.. terharunya!!! Thanks Yuss..tak sabar tunggu bulan 8!!Bukan sebab tak sabar nak sambut hari kemerdekaan, tapi tak sabar nak dapat keychain russia.. Moscow mali!!!

MiSsZ pon takdelah tersusun cantik camni, tak muat whiteboard tu.. whiteboard ni kecik jer.. lagipon magnet tak cukup.. kena beli magnet pnjg2.. tapi MiSsZ dalam process nak wat board baru just untuk keychain, tak guna magnet, tapi jarum..

Fridge magnet pun MiSsZ ada kumpul, tapi tak sehebat keychain. keychain ni dari kecil.. fridge magnet ni sejk prof hadiahkan korea FM.tu yg excited nk kumpul FM. Nak cari yg seluruh malaysia dulu. Germany FM pun MiSsZ ada.kawan belikn.. RM 10 tu.. mahal betul..Actually MiSsZ suh dia beli keychain besi. Tapi dia kata keychain besi kat Germany RM 20 baru leh dapat.. Tak mampu la MISsZ, tu yg dia ganti dengn FM. Nanti, tunjukla YuSS punya collection yer..

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@nurul nabila bt medan

hehehe.. banyak, tapi tak complete lagi.. yg dalam malaysia pon banyak tak lengkap lagi.. Sabah, perlis, negeri 9, kelantan... Takde langsung collection dari negeri ni..

yg luar negara, lagi la tak complete..

Pasni, MiSsZ nak kumpul dari semua UNiversiti kat malaysia n luar malaysia lak!! Hehe.. leh tolong MiSsZ ker??

Unknown said... Best Blogger Tips

insyaallah.
setakat ni ada tapi entah mane bende tuh.
kalau nabila gi mana2 nabila beli untuk misz ye:)
hehe

Myra Jay said... Best Blogger Tips

Wahhh!!Teruja tgk koleksi keychain.. berlambak tul:)
Hobi yg menarik:)

Unknown said... Best Blogger Tips

byknye keychain missz..
syu pon ada keychain gak..
tp letak merata rata..
x kumpul pon...~

Unknown said... Best Blogger Tips

@alexa yussida
wah..besnye nak gi rusia..
nak jgk~!!hee~

toyolkiut said... Best Blogger Tips

wah misszz..
jelesnye TK tengok..
menarik, tertarik..
TK ada beberapa je, tp smua gantung kt kunci..
huhu..

pzah said... Best Blogger Tips

@MiSsZ
kalau sampai x terkira tu mmg byk la keychain tu.hehe..

pzah said... Best Blogger Tips

@Myra Jay
hehe..kta tgk je dah teruja.. yg punya keychain byk tu kompem seronok.. hehe..

pzah said... Best Blogger Tips

@toyolkiut
tu la kan TK.. jeles tgk keychain dia yang banyak gitu.. kalau la boleh kumpul byk gitu jgk kan best.hehe

muny lily said... Best Blogger Tips

alexa : wahhh..ehem2...cik nak jugak blh x???

muny lily said... Best Blogger Tips

@misz : t da keychain yg dh x nak bg2 la kat cik sama :)

muny lily said... Best Blogger Tips

@nurul nabila : cik nak jugakkkk tau :)

muny lily said... Best Blogger Tips

@suhada : hahahaha..btol2..
cik pon sama spesis gak dgn syu :)

muny lily said... Best Blogger Tips

@pzah : bleh wat hantaran time kawen gune keychain kla nk pinang misz t :)
misz sngle lg ke atau dh brpunya

pzah said... Best Blogger Tips

@cik lola
haha..tu la kan.. sapa2 yg nak pinang missz tu hantarannya keychain dr negeri dan negara yg blainan tau.ekekeke :P

pzah said... Best Blogger Tips

@alexa yussida
hehe.. pos kat rumah sy jugak ek..wakaka :P

muny lily said... Best Blogger Tips

@Pzah : haha..btol2...so sape yg nk pinang misz , g la round 1 dunia dlu n bli keychain

muny lily said... Best Blogger Tips

@alexa yussida : umah cik pun jgn lupe tau :)

pzah said... Best Blogger Tips

cik lola: hehe.. tu la sbb misz minat keychain kan.hantarannya keychain dr serata negara n negeri.ekeke :P

muny lily said... Best Blogger Tips

stuju sngat..tp kene tnya empunya dri du stju atau x

muny lily said... Best Blogger Tips

misz: sny jer skrg..bz ek cr keychain

pzah said... Best Blogger Tips

cik lola: hehe.. pandai2 je kita kan..ntah2 misz x setuju.ekeke :P

pzah said... Best Blogger Tips

misz: bila nak buat entri baru.. cpt..buat byk2..nak komen

muny lily said... Best Blogger Tips

huhuhu..misz jgn marah ek

muny lily said... Best Blogger Tips

misz bz la 2..

pzah said... Best Blogger Tips

hehehe.. misz kalau mrh..mrh cik lola je tau :P

pzah said... Best Blogger Tips

agaknya dia bz la kot.. xpe xpe..selesaikan tgs dlu br buat entri.hehe

pzah said... Best Blogger Tips

dalam byk2 keychain ni..suka dengan keychain kayu

Mama Rayyan said... Best Blogger Tips

wah banyaknyer..dulu masa mama anak dara rajin kumpul..sekang nie dh ada dak mucuk tuh..memang x dapat lah nk kumpul...abes sume jahanam t...huhu

pzah said... Best Blogger Tips

@Mama Rayyan
haha..kalau ada anak kecik tu simpan tempat yg dia x dpt capai..mesti dpt teruskan minat kumpul keychain tu.hehe

muny lily said... Best Blogger Tips

@mama : hehe..biasa la 2..adat bila dh ada anak...

Unknown said... Best Blogger Tips

wahh.. byknya koleksi keychain dia.. dulu alycia pun minat jgk kat opis lama sbb duduk dlm bilik.. bila pindah, xtau mana pg.. trus minat kumpul FM pulak..

pstttt.. nnt kita exchange ekkk ;)

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@pzah

knapa pzah sukka yang kayu? sebab yg sarawak tu kayu yer.. kat saraawak ada tak yg version besi punyer? missz tak pernah sampai sarawak.. ada student uitm yg juai ni kat umah.. dia kumpul duit nak sambung study.. pzah sarawak kat ne?? ada rezeki nanti teringin gak nak pi sana.. semalam n hari ni missz tengok sayang sarawak kat tv. cantiknyer manik2 kat sana.. geram tengk.. keychain tak nampak lak..

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@Mama Rayyan

ala, rayyan baik la mama... rayyan tak rosakkan pun.. hehe.. rayyan yg cakap kat missz.. dah tangkap gambaq banyak2 ker?

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@cik lola

tu dia, ayat2 dari seorang bakal mama.. hehe... jgn marah ek.. akan jadi mama gak nanti.. insyaAllah.. hari bahagia nanti jgn lupe jemput missz tau!

camne exam hari khamis tu? leh jawab? mesti r leh.. cik kan bijak orangnyyer... sebab tu encik syg!!

bile cik nak pi sarawak?? kim salam assalamualaikum kat encik tau! blikan missz keychain yer.. hehehe..

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@~ Mama Adam Zikry ~

ala, sayangnyer hilang.. ada tu, miss place je tu. missz punye fm tak byk sgt.. maklumla baru berjinak2.. nanti kita exchange yer.. klo pi memane, bli r lebih sikit keychain n fm.. leh sedekah kat missz.. hehe..

risanur said... Best Blogger Tips

mmg pengumpul keychain yang bagus...thanks krn sudi jenguk blog risa ye..

insya'allah kalu ada yg risa nak bg keychain pd miss garden, risa emel ye...

muny lily said... Best Blogger Tips

@misz : x tau lg bile..ri 2 tngk tiket start hrga rm1 untk 1 seat,,..siyes excited :)

deqlis said... Best Blogger Tips

wahhh byk nya keychain....
suka2x...sama hobi:-)

nak tuko2x leh gak..tp akak takde koleksi yg ada dua jenis sama...huhu..

klu setem ada..hehe

setem suka tak??

AkieZecky said... Best Blogger Tips

banyaknyer key chain.. saya suka FM.. keychain kurang sikit..

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@deqlis

huhu.. kalau ada 2 keychain yg sama inform yer.. leh tukaq2!!

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@AkieZecky

FM?? ada gak missz kumpul, tapi tak byk, sebb baru je kumpul..

klo de keychain best, sedekah la kat MiSsZ.. ngorat2 la kat orang Italy tu, kot dapat keychain untuk MiSsZ.. hehe...

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@cik lola

rm 1?? bile2.. ala, kalu ada murah2 tiket airasia pi memane, inform missz yer.. missz pun teringin nak pi jejalan naik flight.. missz selalu gak tengok kat airasia online.. tapi tak pernah lak jumpe yg betui2 murah.. klo de inform yer, leh gak pi jejalan.. kot nak pi sesame pon leh.. hehhe...

Mana si pzah ni?? lama je senyap.. Cik dah bis exam ke lom??

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@risanur

huhu.. tq risa.. missz memang excited pasai keychain ni.. itu yg siap google pasai org yg minat keychain.. kot2 dapat exchange ker.. org exchange banner, kite dok exchange keychain.. sambil menyelam minum air.. hehe...

meoww cat said... Best Blogger Tips

wah...terpaku tgk keychain missz..mcm kedai jual keychain lak..mcm2 ada..

Anonymous said... Best Blogger Tips

wah, byknyer keychain..;0

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@meowww cat

hehe.. tq meowww cat.. paku ek?? terskru tak ke?? gurau jer.. dah hobi dari kecik.. tu yg byk tu.. kalau meowww cat nak bagi lagi pun takpe.. nanti missz tgkp gambo, tambah kat entry ni and kredit kat meoowwww cat.. hehe...

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@?CHaRa?

tunggu chara tambahkan lagi la.. hehehe..

pzah said... Best Blogger Tips

missz: hehehe. kat srwk ada je yg besi punya.. hehe.. kat area batu kitang.. hehe.. kalau trn swk jgn lupa bg tau :)

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@pzah

InsyaAllah, kalau missz pi sarawak missz mesti bgtau.. nak suh pzah bawa missz jalan2..

Puteri _Sentubung said... Best Blogger Tips

salam..boleh x klau sy dprkan no.tel mizz...nk bt interview la..=)

Unknown said... Best Blogger Tips

assalammualaikum..
sya azura..
sya nk tnya Missz mmg ske kumpul keychain sjak dr dlu ke??
missz boleh bagikan jwpn kpd sya scpt mgkin m'lalui email Azurahassan24@gmail.com.. :)

Unknown said... Best Blogger Tips

wah...bayaknye...saya pun kumpul keychain.tapi baru 20 lebih je...boleh saya mintak satu dua keychain tak? pleace. :)

Unknown said... Best Blogger Tips

kalau awak nk lengkapkan lagi keychain2 tu...pergilah ke AYER HITAM,JOHOR.keychain kat situ murah2.saya selalu pergi kedai CHERRY LAND kat AYER HITAM tu gak.murah2.cantik plk tu.