try je

Klik anak burung yang paling bising ni.. Churp.. Churp...

BARANG BAIK DI CHURP-CHURP!!

KLIK dan BAGITAU MISSZ!!

P/s: KLIK je dan iklan akan keluar di window baru.. tak jejaskan window yang sedang anda buka!!


Thursday, February 3, 2011

Jenaka perkongsian si datuk dan nenek

Ni lagi satu lawak jenaka yang boleh menggeletek isi perut dan usus aku. Aku ambik dari post member.

Sepasang orang tua datang ke restoran Mc Donald dengan saling berpegangan tangan. Mereka duduk disebuah bangku panjang berdua, disamping seorang anak muda. Si datuk segera berdiri dan memesan makanan, sebuah hamburger, satu paket kentang goreng dan segelas minuman.

Baca seterusnya…

Setelah mendapat makanan datuk duduk di sebelah nenek, membahagi hamburger menjadi 2 bahagian, menghitung kentang goreng dengan cermat dan membagi adil dengan si nenek, kemudian mengambil dua ‘straw’ minuman, menaruh gelas minuman tepat ditengah meja. Si anak muda memperhatikan tingkah sepasang datuk-nenek itu dengan penuh minat.

Si datuk kemudian mulai memakan bahagiannya, sementara si nenek hanya memperhatikan. Si anak muda merasa kasihan, akhirnya merapati pasangan tersebut dan berkata: “Tok, boleh saya belikan makanan yang lain?”

Si datuk menjawab : “tak payah terima kasih.kami memang selalu berkongsi makanan yang sama”

Sampai si datuk selesai makan, mengelap mulut dengan tisu, si nenek masih saja menunggu tanpa menyentuh makanan bahagiannya. Si anak muda mendekat lagi, kali ini berkata :
“Nek, boleh saya belikan makanan yang lain, mungkin nenek tidak suka yang ini ?”

Si Nenek menjawab; ” tidak terimakasih..”
Terus si Anak muda bertanya lagi, “kalau begitu kenapa makanan nenek tidak dimakan, kan nenek dan datuk suka berkongsi?”

Kata si Nenek ” Saya tengah tunggu gigi…..lepas atuk ni abis makan, baru lah giliran nenek yang makan pulak…"

5 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

lawaknya cita ni.ha...ha....ha....

cik lola said... Best Blogger Tips

hahaha..x jga hygine lngsung..uweks

pzah said... Best Blogger Tips

err.. kongsi gigi? gigi pun nak dikongsi ke..adehai.. hahaha

cik lola said... Best Blogger Tips

hahaha..pngotorkan

pzah said... Best Blogger Tips

tu la.. errr.. kot ye pon kongsi..jgn la sampai kongsi gigi.. eiiii