try je

Klik anak burung yang paling bising ni.. Churp.. Churp...

BARANG BAIK DI CHURP-CHURP!!

KLIK dan BAGITAU MISSZ!!

P/s: KLIK je dan iklan akan keluar di window baru.. tak jejaskan window yang sedang anda buka!!


Sunday, February 20, 2011

Siapa lagi sedih??

Bayangkan anda tinggal di tingkat 60 rumah flat. Suatu hari, lif rosak.. Camana nak balik rumah?? Sanggup naik tangga?? Mari kita tengok cerita 3 sahabat ni nak naik rumahnya guna tangga....



Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di
sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat
bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah.
Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik
padam dan lif tidak berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?

si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita pun tak tahu bila
agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi
kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita
lawak...kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar kita
serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga
untuk ke tingkat 60.


si A mula bercerita....

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku...aku

membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari

kecil
aku....bla bla bla bla bla.....



Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh
leleh...sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka

berhenti

sekejap
bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata...kemudian

mereka

kembali memanjat sambil si B pula bercerita....


si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu

bapaku meninggal dalan kemalangan jalanraya...aku dibesarkan oleh abang

sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak

bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4

orang...bla bla bla bla......


Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah lama cerita si B

dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje

lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si C mula

menyampuk


si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih lagi...cerita aku lagi

sedihhhh punya.
si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?

si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

si B : cerita aje le....kita dah tinggal 4 tingkat je lagi

si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL DALAM

KERETA....UWAAAAAA


Hehehe.. Sian... Cerita siapa yang paling sedih? Tapi, kalau anda jadi mereka, anda akan naik guna tangga? Atau anda melepak di rumah kawan-kawan yang lain??? Tak pun tidur kat masjid je,kan??? Mana-manalah Labu...

20 comments:

cik lola said... Best Blogger Tips

trcabut tulang pas 2..cmpak jer mmber depa dr atas..hehe

MiSsZ said... Best Blogger Tips

@cik lola

wuit.. ganas tu cik.. seram MiSsZ dengar... mentang2 la dia course farmasy.. nak suh org tu beli ubat cik yer...

xcyber said... Best Blogger Tips

tp kan ade ke kat malaysia ni flat tingkat 60?
oversea bnyak la kan

pzah said... Best Blogger Tips

hahaha..dah nak sampai br ingat kunci ttgal dlm keta..x pasal.. hahaha..

cik lola said... Best Blogger Tips

@izzudin : 2 la ..klau xder letrik ke atau lif rosak , kurus dibuatnya

cik lola said... Best Blogger Tips

@pzah : mmg masak...msti hangin 1 badan

pzah said... Best Blogger Tips

cik lola: hahaha.. mana x hangen naik dah nak sampai berapa tingkat je lagi..alih kunci lupa.. hahaha

pzah said... Best Blogger Tips

tp susah jugak ek kalau rumah tingkat tinggi2 ni..kalau lif rosak mau panjat tangga sampai ke rumah.hahaha

cik lola said... Best Blogger Tips

bunuh dri pun snggup klau mcm 2 hehe

cik lola said... Best Blogger Tips

pas ni msok latihan jd spider man.sng

pzah said... Best Blogger Tips

cik lola: haha.. kalau spiderman..kena la tunggu spider gigir.. hehe :)

pzah said... Best Blogger Tips

cik lola: hehe..mmg bgs kalau campak je si pelupa kunci td kat bwh..wakakaka

cik lola said... Best Blogger Tips

pas ni rmai plak org brcita2 nak jd spider man

cik lola said... Best Blogger Tips

hahah..stju..klau cik pon kompem hangin 1 badan

pzah said... Best Blogger Tips

haha.. sapa yg x hangen kalau dah nak smpai tiba2 tau2 je kunci lupa dlm kereta.hahaha..

pzah said... Best Blogger Tips

spiderman n spiderwoman pun ada lps ni sbb bangunan tinggi2.haha

cik lola said... Best Blogger Tips

mcm kejadian cik ptg td..lupa bwk kunci..so kne tnggu la kat luar umah

cik lola said... Best Blogger Tips

xume pas ni melekat jer kat dnding

pzah said... Best Blogger Tips

cik lola: hahaha..tp x perlu panjat dan turun bawah guna tangga kan.hehe :P

pzah said... Best Blogger Tips

melekat kat dinding mcm cicak la plak T_T